Will women help Harley-Davidson through tough times? 
mercoledì, 27 novembre, 2013, 21:20 - Generale


Bloomberg Businessweek reports that Harley-Davidson, feeling the economic downturn a little bit too vividly, has decided to intensify its female-targeted marketing endeavors. Motorcycle registrations have plummeted since 2007 and the company's production has fallen to its 2001 levels. In an effort to spark sales, the company is turning to the relatively unexploited half of the market.
Motorcycle registrations have fallen 41% since 2007.

Approximately one fifth of the bikes Harley currently ships are Sportsters, the less expensive and, consequently, less profitable models.

In July, the company launched the SuperLow, a lighter model aimed at women and first-time riders, just one of many initiatives the company took to attract would-be female riders.

“Ten questions were asked and nine of them were from women, and all of them were really asking the same thing: When are you going to design a bike that’s more suitable for women riders?”

CEO Keith Wandell recalling a riders event on his first day

MARKETING TO WOMEN
To address safety questions, 650 Harley dealerships across the United States close their stores to men a couple of evenings a week and host women-only events.

500 events in March attracted 27,000 women, 11,000 of whom had never been in a Harley dealership.

3,000 bikes were purchased from the events that month.

Today, women riders constitute roughly 12 percent of Harley sales, up from 2 percent in 1995. That still leaves a big, potential growth opportunity for the company…
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Corso di marketing 
martedì, 26 novembre, 2013, 12:17 - Generale


Corso di marketing al femminile


1) Ti trovi ad una festa e vedi un tipo molto affascinante. Ti avvicini a lui e gli dici: "Sono un fenomeno a letto". Questo è Marketing Diretto.

2) Ti trovi ad una festa con un gruppo di amici e vedete un tipo molto affascinante. Uno dei tuoi amici gli si avvicina e gli dice:"Quella donna là è un fenomeno a letto". Questa è Advertising (Pubblicità).

3) Ti trovi ad una festa e vedi un tipo molto affascinante. Gli chiedi il suo numero di cellulare. Il giorno dopo lo chiami e gli dici: "Sono un fenomeno a letto". Questo è Telemarketing.

4) Ti trovi ad una festa e vedi un tipo molto affascinante. Lo riconosci. Ti avvicini a lui, gli rinfreschi la memoria e gli dici: "Ti ricordi come sono brava a letto?". Questo è Customer Relationship Management.

5) Ti trovi ad una festa e vedi un tipo molto affascinante. Ti alzi, ti sistemi i vestiti, ti avvicini a lui e gli offri un bicchiere. Gli dici come è buono il suo profumo, ti complimenti con lui per il suo completo, gli offri una sigaretta e gli dici: "Sono un fenomeno a letto". Questo è Public Relation.

6) Ti trovi ad una festa e vedi un tipo molto affascinante. Ti avvicini a lui e gli dici: "Sono un fenomeno a letto.", e in più, gli fai vedere una tetta. Questo è Merchandising.

7) Ti trovi ad una festa e vedi un tipo molto affascinante. Ti si avvicina e ti dice: "Ho sentito in giro che sei un fenomeno a letto". Questo è Branding, il potere del marchio.

Corso di marketing al maschile

8) Ti trovi ad una festa e vedi una bella sventola. Ti avvicini a lei e dici: "Sono un fenomeno a letto e resisto tutta la notte senza fermarmi...". Questa è pubblicità ingannevole, ed è punita dalla legge.
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Street art of Sao Paulo 
lunedì, 25 novembre, 2013, 11:13 - Street art


In 2011, graffiti artists were painting these pillars at the tube station in Santana when police arrived and arrested them. These works are by Chivitz and Binho Ribeiro, who were among the artists arrested.
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Walking around São Paulo 
domenica, 24 novembre, 2013, 14:04 - Street art


Found this on a run through a really nice neighborhood. Looks like someone contracted this on the gate around their houses.
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Street art of Sao Paulo 
sabato, 23 novembre, 2013, 14:44 - Street art


A group of graffiti artists based in Sao Paulo is changing the ephemeral nature of this street art. They have spray painted the walls of the Parque do Gato (Cat's Park) housing estate in the city centre. With support from local authorities they expect the graffiti to remain for a longer period.
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