martedì, 8 aprile, 2014, 11:02 - Generale
With “Animétro”, the photographer Clarisse Rebotier, in collaboration with Thomas Subtil, stages wild animals enjoying the joys of the Parisian subway. A giraffe enjoys the aerial subway, an ostrich talks with the driver, a lion passes without any ticket, does wait at Porte St-Ouen and an elephant takes the line 5 with its bird on its back.
| [ 0 trackbacks ] | permalink
lunedì, 7 aprile, 2014, 14:28 - Generale
Parents can forgive anything in the name of creativity, right?
It's a classic recipe for a successful print advertising campaign - a double-edged phrase and a series of quirky images that bring the alternative meaning to life. This campaign for Lego by French agency Grey Paris plays on the slogan 'Creativity forgives everything' with a series of scenes of young scamps misbehaving
| [ 0 trackbacks ] | permalink
domenica, 6 aprile, 2014, 14:01 - Generale
« Poussière d’étoiles » is a series realized by French photographer Ludovic Florent. He gives pride of place to dancers full of grace by adding flour. Sand grains highlight the majestic movement effect of their dance.
| [ 0 trackbacks ] | permalink
sabato, 5 aprile, 2014, 17:16 - Generale
Want to see an accountant and a lawyer shed their shirts and ties and slug it out in the boxing ring? Ever had the urge to learn how to throw a proper punch, even though you usually only push pencils? White collar boxing is a form of boxing where men and women in white collar professions train to fight at special events.
| [ 0 trackbacks ] | permalink
venerdì, 4 aprile, 2014, 14:26 - Generale
Sfruttati, malpagati e frustrati, i giovani d’oggi con ambizioni da creativo o pubblicitario, si ritrovano spesso a lavorare per la gloria, nasce così la campagna di sensibilizzazione per il rispetto dei lavori creativi: #coglioneNo.
"E’ la reazione di una generazione di creativi alle mail non lette, a quelle lette e non risposte e a quelle risposte da stronzi.
È la reazione alla svalutazione di queste professionalità anche per colpa di chi accetta di fornire servizi creativi in cambio di visibilità o per inseguire uno status symbol.
È la reazione a offerte di lavoro gratis perché ci dobbiamo fare il portfolio, perché tanto siamo giovani, perché tanto non è un lavoro, è un divertimento.
Questo gennaio ZERO vuole unire le voci dei tanti che se lo sentono dire ogni volta. Vogliamo ricordare a tutti che siamo giovani, siamo freelance, siamo creativi ma siamo lavoratori, mica coglioni".
Nascono 3 soggetti che vedono tra gli “sfruttati” un idraulico, un antennista e un giardiniere.
I video sono ideati e girato da Stefano De marco, Niccolò Falsetti e Alessandro Grespan. A completare il team ci sono Luca Di Giovanni nei panni dello sfruttatore di turno, e Benjamin Maier alla fotografia.
| [ 0 trackbacks ] | permalink
Indietro Altre notizie